Reklama dzieli się na różnorodne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy ludzi ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną czy audiowizualną, jak także dużo innych, ale statystyki wskazują jasno, że na ludzi najprawidłowiej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednak nie tylko – wchodzi w to oczywiście także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie folderów Kraków
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, oczywiście potencjalnego konsumenta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i bardzo prawidłowo wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w następstwie tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.