Wysyłanie pracowników w delegacje dla dużej ilości firm jest nadzwyczaj ważnym poleceniem. Nierzadko obecność pracownika jest rozstrzygająca w trakcie omawiania ważnych kwestyj związanych z działalnością firmy. W innym przypadku chcemy pracownika posłać na ważne spotkanie biznesowe z partnerem czy przypuszczalnym klientem. By cała delegacja przebiegała odpowiednio i zgodnie z prawem każdy pracodawca musi znać regulacje prawne które go obowiązują. Na ogół gdy są to wyjazdy służbowe, niezależne od czasu trwania delegacji lecz na terenie Polski, wszelkie istotne przepisy są pracodawcy znane oraz wypełniane. Problem pojawia się kiedy potrzebujemy wysłać pracownika na okres kilku lub kilkunastu miesięcy do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej. W tedy też obowiązują nas regulacje Unijne które mogą sprawiać wiele dylematów. By dowiedzieć się wszelkich istotnych wiadomości zaleca się wybrać się na kongres organizowany właśnie w tym celu. Warto także zapoznać się z tymi niezbędnymi informacjami dotyczącymi delegacji – koordynacja systemów zabezpieczania społecznego